سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به من نوری ببخش که در پرتوش میان مردم گام بردارم و در تاریکی ها بدان راه یابم و در شکّ و شبهه ها روشن شوم . [امام زین العابدین علیه السلام]

شهید وشهادت

 
 
خاطرات دفاع مقدس(پنج شنبه 89 فروردین 12 ساعت 8:39 عصر )

کمپوت گیلاس

همیشه پیش قدم بود . آن رو زشور و حال دیگری داشت ، من با او بودم اما فاصله ی ما خیلی زیاد بود . حال هوایش را درک نمیکردم. کمپوت گبلاسی را باز کردم و به او تعارف نمودم و او در حالی که میگفت : من رفتم برای همیشه خداحافظی کرد و لحظاتی بعد دری به خانه ی خورشید گشود و آسمانی شد.

 

 

 

قمقه های خالی

قمقمه هایشان خالی بود . بچه های موسی بن جعفر برای انجام پاتک آمده بودند. مستقیم آنها را از اهواز به مهران آورده بودند . ما در گردان حضرت رسول بودیم . گردان ما از آنها پشتیبانی میکرد . از بیسیم مکالمات را می شنیدیم. ساعت 3 یا 4 صبح بود تعدادی از بچه ها شهید شده بودند . شهی مجتبی سبوحی از بی سیم به فرمانده خبر می داد : بچه ها نوروزی میشوند ( یعنی شهید میشوند ، نوروزی از شهدای عملیات قبل بود .)

بچه ها مصطفی میشوند ( مصطفی هم از اسرا بود) میخواست بگوید وضع خراب است.

بچه ها مقاومت میکردند . صبح که شهدا را برگرداندند دیدیم شهید سنگری هم بین آنهاست .

حسین قمقه اش خالی بود.

 

 

 

 

 

آیه های سرخ

نزدیک اذان ظهر بود . یکی از بچه ها در سنگر قرآن میخواند. وارد سنگر شد ، گفت : بلند شو می خواهم قرآن بخوانم . آنجا تنها جای مناسب سنگر بود که می شد قرآن خواند ، اصرار کرد و آخر دستش را گرفت و بلندش کرد کتاب خدا را گشود ، آیاتش را زمزمه کرد و بعد ترکشی که از گلوله خمپاره 60عراقی ها جدا شده بود سینه ی محمد باقر را خونین نمود.

قرآن را بوسید به کناری نهاد. نمیدانیم او چه آیاتی را میخواند ، هر چه بود حسرت زمزمه های آخر در ما ماند.

محمد باقر از جزیره مجنون لیلایی شد و به ساحل حقیقت پیوست.

 

 

 

 

آخرین سجده

میگفت : زیاد شوخی نکنید ، زیاد نخندید

آن شب خیلی عوض شده بود . آنقدر شوخی کرد و خندید که با خود میگفتیم : در روزهای معمولی ما را از شوخی منع میکند و خودش در شی عملیات این گونه میخندد. فردا در کربلای پنج تیر مستقیم بر پیشانی اش نشست و لبخند مهربانش را خونین کرد . سپس پیشانی بر خاک نهاد و آخرین سجده اش را به صاحب لبخند ها تقدیم نمود. 

 

 







بازدیدهای امروز: 52  بازدید

بازدیدهای دیروز:3  بازدید

مجموع بازدیدها: 171619  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» فهرست موضوعی یادداشت ها «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «